Darmowe szkolenia dla mieszkańców Gminy Bedlno
Szkolenia będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020
Osi Priorytetowej nr III: Cyfrowe Kompetencje społeczeństwa
działania 3. 1: Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych
dotycząca realizacji projektu grantowego pn. Podniesienie kompetencji cyfrowych mieszkańców województw: kujawsko-pomorskiego i łódzkiego.POPC.03.01.00-00-0081/18
Wójt Gminy Bedlno zaprasza mieszkańców Gminy, którzy ukończyli 25 rok życia, w tym osoby z niepełnosprawnością, osoby w wieku 65+ nieposiadające kompetencji cyfrowych lub chcące rozwijać posiadane kompetencje cyfrowe, do udziału w bezpłatnych szkoleniach komputerowych.
MODUŁY TEMATYCZNE:
- RODZIC W INTERNECIE
- MÓJ BIZNES W SIECI
- MOJE FINANSE I TRANSAKCJE W SIECI
- DZIAŁAM W SIECIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
- TWORZĘ WŁASNĄ STRONĘ INTERNETOWĄ (BLOG)
- ROLNIK W SIECI
- KULTURA W SIECI
Szkolenia (w wymiarze 16 godz. dydaktycznych) odbywać się będą w 12 osobowych grupach, prowadzonych przez wykwalifikowanych instruktorów - w okresie od IV 2019 r. do I 2020 r.. W trakcie dwudniowych zajęć kursanci korzystać będą z nowoczesnego sprzętu komputerowego umożliwiającego poznanie innowacyjnych rozwiązań i narzędzi cyfrowych. Po ich zakończeniu każdy uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający rozwój kompetencji cyfrowych z wybranego modułu szkoleniowego i komplet materiałów szkoleniowych. Organizator zapewnia bezpłatny catering. Liczba zaplanowanych modułów szkoleniowych: 24.
Szczegółowych informacji udzielają: KOORDYNATOR PROJEKTU: Dorota Stelmaszczyk tel. 24 285 52 91 BIURO PROJEKTU: Teresa Wawer tel. 24 282 17 81, Urząd Gminy w Bedlnie, pokój nr 18.
ZAPISY NA SZKOLENIA (Decyduje kolejność zgłoszeń):
1. Sekretariat S.P. w Żeronicach tel. 24 28 55 291
2. Sekretariat S.P. w Bedlnie tel. 24 28 21 426, 24 282 13 48
3. Sekretariat S.P. w Pniewie tel. 24 282 17 17
4. Sekretariat S.P. w Pleckiej Dąbrowie tel. 24 282 21 66
5. Sekretariat S.P. w Szewcach Nadolnych tel. 24 383 00 44, 721 287 687
6. Gmina Bedlno pokój nr 18, tel. 24 282 17 81
Dokumenty rekrutacyjne dostępne są w w/w punktach rekrutacyjnych oraz u Sołtysów poszczególnych Sołectw.
TEMATYKA SZKOLEŃ
Moduł 1 - „Rodzic w Internecie”. Zajęcia adresowane są do rodziców i opiekunów. Uczestnicy szkolenia poznają źródła wartościowych i pochodzących z legalnych źródeł treści dostępnych w bibliotekach i muzeach cyfrowych oraz nauczą się jak zapewnić dziecku bezpieczeństwo w sieci i reagować na zagrożenia. Rodzice i opiekunowie nauczą się m.in. jak korzystać z podstawowych usług e-administracji dla rodzin takich, jak złożenie wniosku Rodzina 500+, uzyskanie Karty Dużej Rodziny, a także z usług związanych ze zdrowiem. Ponadto nauczą się jak korzystać m.in. z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
Moduł 2 - „Mój biznes w sieci”. Kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla przygotowujących się do otwarcia własnego biznesu. Uczestnik nauczy się jak może wykorzystać zasoby Internetu, aby podnieść skuteczność działania w ramach poszczególnych funkcji biznesowych (komunikacja, marketing, zaopatrzenie, finanse itp.). W szczególności pozna dedykowane dla biznesu usługi e-administracji. Ponadto nauczy się jak korzystać m.in. z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
Moduł 3 - „Moje finanse i transakcje w sieci”. Przeznaczony dla wszystkich, którzy chcieliby nauczyć się załatwiać skutecznie sprawy prywatne, biznesowe, finansowe i urzędowe za pośrednictwem Internetu. Po jego zakończeniu każdy uczestnik będzie potrafił wykorzystując sieć zarządzać kontem bankowym, dokonywać płatności, realizować zakupy, rezerwować podróż, płacić podatki oraz nauczy się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji m.in. wnioskując o zaświadczenia, świadczenia, czy też występując o dowód osobisty - wszystko w sposób elektroniczny, szybko i bezpiecznie. Ponadto nauczy się jak korzystać m.in. z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
Moduł 4 - „Rolnik w sieci”. Szkolenie dedykowane dla rolników oraz ich współmieszkańców. Rolnicy dowiedzą się gdzie i jakie przydatne informacje, aplikacje i e-usługi mogą znaleźć w sieci, jak z nich bezpiecznie korzystać, jak regulować swoje rachunki bez konieczności odwiedzania placówki bankowej czy urzędu. W ramach nauki pozyskiwania informacji z sieci uczestnicy szkolenia zapoznają się z najpopularniejszymi portalami rolniczymi, dedykowanymi forami wymiany informacji rolniczych oraz portalami meteorologicznymi. Ponadto nauczą się jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego, Geoportalu (geoportal.gov.pl), rozliczeń podatkowych online (e-płatności i e-deklaracje), usług online dla ubezpieczonych w KRUS (portal eKRUS.gov.pl), usług Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (ksow.pl), ARiMR, ARR/ANR/ODR – docelowo KOWR oraz GIW/GIS/PIORIN/GIJHARS – docelowo PIBŻ.
Moduł 5 - „Działam w sieciach społecznościowych”. Przeznaczony jest dla osób, które chcą nauczyć się skutecznie korzystać z portali społecznościowych (takich jak YouTube, Facebook, Twitter, Instagram i in.) w swojej codziennej pracy i w życiu prywatnym. Uczestnicy w trakcie szkolenia nabędą umiejętności pozwalające na bezpieczne poruszanie się w świecie mediów społecznościowych, w tym m.in. nauczą się nawiązywać i podtrzymywać znajomości, współdziałać z innymi użytkownikami internetu, kształtować swój publiczny wizerunek, dzielić się swoją twórczością oraz korzystać z twórczości innych zgodnie z prawem. Ponadto nauczą się obsługi podstawowych narzędzi e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
Moduł 6 - „Tworzę własną stronę internetową (blog)”. Przeznaczony jest dla osób, które chcą nauczyć się zakładać i prowadzić własną stronę interentową lub bloga. Uczestnicy szkolenia zyskają podstawowe umiejętności pozwalające im stworzyć swoje miejsce w sieci, zarządzać nim, opracowywać i dodawać do niego nowe treści (słowne, graficzne, muzyczne, filmowe) zgodnie z prawem autorskim. Nauczą się rozpowszechniać generowany przez siebie materiał oraz monitorować jego oddziaływanie, wykorzystując dostępne mechanizmy analityki internetowej. Dowiedzą się również jakich formalności należy dopełnić w związku z prowadzeniem strony interneowej, a także jak korzystać z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
Moduł 7 - „Kultura w sieci”. Przeznaczony jest dla wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się gdzie w Internecie szukać ciekawych i przydatnych zasobów szeroko pojętej kultury i zasobów edukacyjnych z legalnych źródeł oraz jak wykorzystywać je do nauki lub własnej twórczości. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z ogólnodostępnymi portalami prezentującymi dorobek polskiej kultury (Ninateka – Filmoteka Narodowa, Polona, Encyklopedia Teatru Polskiego, Narodowe Archiwum Cyfrowe, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina). Poznają praktyczne podstawy prawa autorskiego, niezbędne do korzystania z kultury w sieci i zdobędą umiejętność wyszukiwania legalnych źródeł kultury, w tym korzystania z Bazy Legalnych Źródeł. Uczestnicy dowiedzą się jak odtworzyć historię własnej rodziny, miejscowości czy regionu bazując na informacjach z sieci i jak stworzyć drzewo genealogiczne. Ponadto nauczą się jak korzystać m.in. z podstawowych usług e-administracji z wykorzystaniem konta w ePUAP i profilu zaufanego.
Materiały do pobrania:
Załączniki:
- Wzór oświadczenia obowiazek informacyjny - uczestnicy (608KB) »
- Oświadczenie od osoby niepełnosprawnej (591KB) »
- Zakres danych uczestników - deklaracja (635KB) »
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wiesław Głuszcz
- Data udostępnienia w BIP: 2019-03-29 07:43:36
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-03-29 08:04:08
- Liczba odsłon: 1419
- Historia dokumentu: