Zobacz podgałęzie
UWAGA PRZEDSIĘBIORCY!!!
Przedsiębiorcy, którzy figurują w
Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Wójta Gminy
Bedlno, których wpis dokonany został przed dniem 1 stycznia 2008 r.
i nie został po tym czasie zmieniony - proszeni są o
zaktualizowanie swoich wpisów w ewidencji zgodnie z obowiązującą
Polską Klasyfikacją Działalności tj. (PKD 2007). Zgodnie z art.
7d ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności
gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.) przedsiębiorca
jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu
faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i
wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie
danych zawartych w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 7b ust. 2,
powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności
gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian, a także
informację o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.
Aktualność tychże wpisów wymagana jest ze względu na zmianę
przepisów w tym zakresie, bowiem od 1 lipca 2011 r. weszły w życie
przepisy dotyczące tzw. „zerowego okienka” tj. regulujące
funkcjonowanie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej (CEIDG). Będzie to jedna ogólnopolska centralna
ewidencja z rozbudowaną funkcją informacyjną, funkcjonującą
jedynie wirtualnie. Przedsiębiorca nie będzie składać żadnych
dokumentów, wypełni jedynie odpowiedni formularz na stronie
internetowej. Przyszły przedsiębiorca będzie samodzielnie
rejestrować się na platformie informatycznej za pomocą formularza
elektronicznego opublikowanego na stronie internetowej CEIDG
(rejestracja on-line). Opisany sposób „samorejestracji” będzie
podstawowym trybem zakładania „firmy” przez przedsiębiorcę.
Przewiduje się, że w perspektywie 5 lat od uruchomienia platformy
informatycznej nastąpi w ogóle rezygnacja ze składania wniosków w
formie papierowej. Ale ustawa dopuszcza także sposób rejestracji
bardziej tradycyjny tj. za pomocą wniosków papierowych. Obsługę
ewidencji działalności gospodarczej dla takich procedur będzie
prowadziła gmina, do której przyszły przedsiębiorca złoży
stosowny (papierowy) zintegrowany wniosek o wpis do ewidencji.
Pracownik gminy zweryfikuje poprawność wniosku i danych w nim
zawartych oraz wprowadzi dane z wniosku do platformy informatycznej.
Po dokonaniu weryfikacji danych system wygeneruje potwierdzenie,
które zostanie przekazane w formie papierowej wnioskodawcy. Organy
ewidencyjne obowiązane są do przeniesienia danych przedsiębiorców
wykonujących działalność gospodarczą, oraz przedsiębiorców,
którzy zawiesili wykonywanie działalności gospodarczej, zawartych
w dotychczasowej ewidencji do systemu teleinformatycznego CEIDG w
terminie do 31.12.2011 r. Aby ta czynność została skutecznie
wykonana, wszystkie zawarte w niej wpisy muszą być zaktualizowane.
Dlatego w najbliższym czasie w stosunku do przedsiębiorców, którzy
mają nieaktualne wpisy w ewidencji działalności gospodarczej
zostaną wszczęte z urzędu postępowania administracyjne
wyjaśniające te kwestie.
WÓJT GMINY BEDLNO
Krzysztof Kołach
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wiesław Głuszcz
- Data udostępnienia w BIP: 2011-07-08 08:25:24
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-07-08 08:25:24
- Liczba odsłon: 3879
- Historia dokumentu: