Zobacz podgałęzie
KIEROWNIK URZĘDU STANU CYWILNEGO
- MAGDALENA KACPERSKA
Kompetencje:
- prowadzenie teczek osobowo- dowodowych aktualnych dokumentów tożsamości,
- prowadzenie teczek osobowo- dowodowych zmarłych posiadaczy dokumentów,
- prowadzenie rejestru wydanych dowodów osobistych,
- prowadzenie rejestru wysłanych i żądanych kopert dowodowych,
- obsługa programu ,,Źródło” polegająca na :
- przyjęciu dokumentów o wydaniu dowodu,
- wprowadzeniu danych z wniosku do systemu, wydrukowany na formularzu oraz jego skanowanie i przekazywanie do Centrum Personalizacji,
- przyjmowanie wyprodukowanych dowodów , wydanie ich i unieważnianie nieaktualnych dokumentów,
6.prowadzenie rejestru przyjmowanych zgłoszeń o utracie dowodu i wydaniu zaświadczeń,
7.prowadzenie ewidencji ludności, w tym:
- realizacja wykonywania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców,
- przyjmowanie zgłoszeń pobytowych cudzoziemców,
- prowadzenie postępowania i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
- współpraca z Wojewódzką Bazą Danych w zakresie elektronicznego systemu ewidencjonowania ludności,
- prowadzenie kartotek osobowych mieszkańców aktualnych i byłych,
- rejestracja urodzin , małżeństw oraz zgonów , innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób oraz wydanych dowodów osobistych,
8. sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
9. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
10.wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w oparciu o przepisy Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz prowadzenie stosownych rejestrów,
11. prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych,
12. przyjmowanie oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
13. wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o prawo zgodnie z przepisami ustawy o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
14. przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania
15. wykonywanie zadań wynikających z nadzoru nad ochroną tajemnicy służbowej w urzędzie i jednostkach organizacyjnych,
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kołodziejczyk Zenona
- Data udostępnienia w BIP: 2003-07-30 16:41:13
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-02-01 10:26:26
- Liczba odsłon: 3169
- Historia dokumentu: