Zgodnie  z art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Gminy Bedlno, są obowiązani do zawarcia umowy z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, wpisanym  do rejestru działalności regulowanej, w zakresie odbierania odpadów komunalnych prowadzonego  przez Wójta Gminy Bedlno.

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych obowiązani są do posiadania ww. umów na odbiór odpadów komunalnych  oraz  dowodów uiszczania opłat za te usługi.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne zalicza się m.in.: sklepy, biura, apteki, obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe, warsztaty itp.

Informacje o podmiotach odbierających odpady komunalne z terenu Gminy Bedlno są dostępne na stronie BIP Urzędu Gminy Bedlno.

Gdy nieruchomość posiada dwie części, tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:

  • uiszczać w gminie opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, za część zamieszkałą nieruchomości, zgodnie ze złożoną deklaracją,
  • zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym, na część nieruchomości niezamieszkałej, na której prowadzona jest działalność gospodarcza.

Niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami powstającymi w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej.

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Łąpieś Anna
  • Data udostępnienia w BIP: 2023-06-05 22:00:42
  • Informacja zaktualizowana przez: Łąpieś Anna
  • Data ostatniej aktualizacji: 2023-06-05 22:03:37
  • Liczba odsłon: 654
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 4013538]

przewiń do góry