INSPEKTOR DS. GOSPODARKI GRUNTAMI
- MAGDALENA WOLSZCZAK
Kompetencje:
1. gospodarowanie i zarządzanie komunalnymi gruntami przeznaczonymi w planie zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę( zbywanie, oddawanie w użytkowanie, użytkowanie wieczyste, dzierżawę, najem, użyczenie i w zarząd),
2. ustalenie wartości nieruchomości, cen i opłat za korzystanie z nich,
3. organizowanie przetargów na sprzedaż nieruchomości komunalnych,
4. kompletowanie dokumentów do nabywania nieruchomości niezbędnych do realizacji zadań gminnych,
5. przygotowywanie i kompletowanie kart inwentaryzacyjnych niezbędnych do otrzymania decyzji o komunalizacji nieruchomości,
6. prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
7. tworzenie zasobu gruntów komunalnych na cele zabudowy,
8. prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalami użytkowymi,
9. zagospodarowani wspólnot gruntowych – nadzór,
10. wykonanie zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,
11. przygotowywanie postanowień o skorzystaniu lub rezygnacji z prawa pierwokupu nieruchomości,
12. zarządzanie gruntami komunalnymi wykorzystywanymi rolniczo do czasu ich trwałego wyłączenia z produkcji rolnej,
13. występowanie z wnioskami o podział oraz wywłaszczenie nieruchomości niezbędnych na cele infrastruktury gminnej,
14. realizowanie ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym oraz aktów wykonawczych wydanych na podstawie niniejszej ustawy, a w szczególności :
- wydawanie wniosków i zaświadczeń uprawniających do odbioru bonów paliwowych przez rolników,
- prowadzenie rejestru w tym zakresie,
- prowadzenie sprawozdawczości określonej w przepisach wykonawczych.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kołodziejczyk Zenona
- Data udostępnienia w BIP: 2003-07-30 16:59:03
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-02-01 10:23:50
- Liczba odsłon: 2622
- Historia dokumentu: