Zobacz podgałęzie
Bedlno, dnia 27.07.2020 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282) Wójt Gminy Bedlno
Bedlno 24, 99-311 Bedlno, woj. łódzkie
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Referent ds. księgowości budżetowej i płac.
Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy.
- Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie średnie, preferowane kierunki ekonomiczne, finanse i rachunkowość, bankowość, administracja.
- Staż pracy – dwa lata.
- Znajomość przepisów prawa, niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku pracy.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Posiadanie pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych, a także korzystanie z pełni praw publicznych.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
Dodatkowe wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
- Znajomość zagadnień z zakresu naliczania wynagrodzeń i sporządzania list płac;
- Preferowane doświadczenie w pracy w płacach oraz w księgowości – księgowanie dowodów księgowych;
- Znajomość podstaw funkcjonowania administracji samorządowej oraz uregulowań prawnych z zakresu Ustaw:
- Ustawa o finansach publicznych;
- Ustawa o rachunkowości;
- Ustawy o samorządzie gminnym
- Ustawy o pracownikach samorządowych
- Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa Kodeks Pracy
- Znajomość ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej.
- Znajomość przepisów prawa, niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku pracy.
- Umiejętność biegłej obsługi komputera.
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa.
- Komunikatywność, sumienność, obowiązkowość i umiejętność pracy w zespole.
- Zaangażowanie, kreatywność i punktualność.
- Dokładność i rzetelność, odpowiedzialność oraz dobra organizacja pracy.
- Wysoka kultura osobista.
- Znajomość ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej.
- Umiejętność biegłej obsługi komputera.
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa.
- Komunikatywność, sumienność, obowiązkowość i umiejętność pracy w zespole.
- Zaangażowanie, kreatywność i punktualność.
- Dokładność i rzetelność, odpowiedzialność oraz dobra organizacja pracy.
- Wysoka kultura osobista.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracy:
- Przygotowywanie dokumentów do sporządzenia list płac pracowników Urzędu Gminy, pracowników publicznych, interwencyjnych, osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych.
- Naliczanie wynagrodzeń, zasiłków chorobowych, sporządzanie list płac oraz przygotowywanie przelewów związanych z płacami.
- Naliczanie i terminowe odprowadzanie do Urzędu Skarbowego podatków od wypłacanych wynagrodzeń, sporządzanie deklaracji podatkowych.
- Naliczanie i terminowe odprowadzanie do ZUS składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy,
- Sporządzanie deklaracji, naliczanie i terminowe odprowadzania składek na rzecz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, w okresach występowania.
- Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych oraz korekt dokumentów do ZUS.
- Sporządzanie raportów rocznej informacji dla osób ubezpieczonych na podstawie dokumentów rozliczeniowych przekazanych i przetworzonych poprawnie na koncie płatnika ZUS.
- Przygotowywanie zaświadczeń o zarobkach, zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, zaświadczeń ZUS Z-3.
- Sporządzanie sprawozdań kwartalnych oraz rocznych do GUS.
- Sporządzanie wniosków o refundację części wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych.
- Sporządzanie rocznych informacji podatkowych.
- Rozliczanie roczne pracowników do Urzędu Skarbowego.
- Terminowe przygotowywanie przelewów w zakresie faktur, rachunków, list wypłat i innych dokumentów.
- Przestrzeganie terminowego załatwiania spraw, instrukcji i dyscypliny pracy.
- Dokonywanie windykacji należności z tytułu opłat za wodę pobieraną z urządzeń zbiorowego zaopatrzenia.
- Wystawianie upomnień i pozwów sądowych z tytułu zaległości w opłatach za wodę.
- Sporządzanie sprawozdań, analiz, informacji i zestawień niezbędnych do projektowania budżetu.
- Maszynopisanie materiałów dotyczących Referatu Finansowego.
- Przekazywanie do archiwum zakładowego posiadanych dokumentów, dowodów księgowych, a także teczek prowadzonych spraw.
- Przestrzeganie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 02 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych oraz regulaminu pracy i innych wewnętrznych aktów normatywnych obowiązujących w zakładzie pracy.
- Załatwianie spraw i prowadzenie postępowania administracyjnego zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego.
- Stosowanie przy tworzeniu, ewidencjonowaniu i przechowywaniu oraz ochronie dokumentów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
- Pobieranie opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej oraz opłaty administracyjnej w wysokości i ustalonej przez Radę Gminy Bedlno.
- Wykonywanie na polecenie Wójta, Sekretarza Gminy lub Skarbnika Gminy innych zadań w sprawach nie objętych zakresem.
- Dbałość o wykonywanie zadań publicznych oraz o środki publiczne, z uwzględnieniem interesu publicznego oraz indywidualnych interesów obywateli.
- Przestrzeganie Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej i innych przepisów prawa.
- Wykonywanie zadań sumiennie sprawnie i bezstronnie.
- Udzielanie informacji organom, instytucjom i osobom fizycznym oraz udostępnienie dokumentów znajdujących się w posiadaniu urzędu, jeżeli prawo tego nie zabrania.
- Dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej.
- Zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim.
- Opracowanie prognoz, analiz i sprawozdań dotyczących spraw objętych zakresem czynności.
- Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy, umowa na 6 miesięcy z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony.
- Stanowisko pracy usytuowane w budynku Urzędu Gminy w Bedlnie (I piętro) winda - budynek przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazd na parter budynku).
- Praca jednozmianowa w pełnym wymiarze czasu pracy – 1 etat.
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Podstawowy system czasu pracy od 7.30 do 15.30.
- Przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2020 rok.
- Wymagane dokumenty:
- Curriculum vitae, z przebiegiem nauki i pracy zawodowej.
- List motywacyjny.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zgodny z wymogami art.221 Kodeksu pracy - wzór w załączniku).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy i staż pracy.
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji lub umiejętności.
- Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego.
- Oświadczenie dla kandydata ubiegającego się o pracę w Urzędzie Gminy w Bedlnie dotyczące przetwarzania danych osobowych.
- Oświadczenia - wg załącznika.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze: Referent ds. księgowości budżetowej i płac w Urzędzie Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119/1) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i ustawą – Kodeks pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 1040 z późn. zm.) - wzór w załączniku.
- Wszystkie dokumenty należy własnoręcznie podpisać, a kopie dokumentów załączonych do aplikacji potwierdzić za zgodność z oryginałem poprzez zamieszczenie klauzuli: ,,za zgodność z oryginałem” oraz podpis i data.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu czerwcu 2020 r. w Urzędzie Gminy w Bedlnie, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
- Termin do składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Referent ds. księgowości budżetowej i płac, w nieprzekraczającym terminie do dnia 11 sierpnia 2020 roku do godz. 12ºº, osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Bedlnie - sekretariat (I piętro) – pokój Nr 14 lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
- Otwarcie ofert:
- Postępowanie obejmuje analizę wszystkich złożonych dokumentów, oraz rozmowy z kandydatami.
- Otwarcie ofert i przeprowadzenie postępowania dokona komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Bedlno w trybie przewidzianym ustawą o pracownikach samorządowych.
- Otwarcie nastąpi w dniu 12 sierpnia 2020 r. o godz. 10 00.
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną poinformowani indywidualnie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Informacja o wyniku naboru umieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
- Sposób postępowania z dokumentami, które wpłyną do Urzędu Gminy Bedlno w trakcie naboru przedstawia się następująco:
- Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy Bedlno po ogłoszonym terminie ich składania nie będą otwierane oraz rozpatrywane i zostaną niezwłocznie protokolarnie zniszczone.
- Dokumenty kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i przystąpili do dalszej części postępowania będą przechowywane przez okres 3-ch miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w naborze.
- Kandydaci biorący udział w naborze będą mogli odebrać dokumenty osobiście, w terminie określonym w pkt 2. Dokumenty kandydatów określone w pkt 2 będą przechowywane w Urzędzie Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno, pokój nr 20, na stanowisku ds. kadr.
- Po upływie terminów określonych w pkt 2 dokumenty będą niezwłocznie protokolarnie niszczone z wyłączeniem załączonych w ofertach oryginałów dokumentów, które podlegają zwrotowi.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku naboru, dołącza się do jego akt osobowych.
- Dodatkowe informacje:
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (24) 282 -17 - 70, osobą uprawnioną do udzielania informacji jest Sekretarz Gminy.
- Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron.
- Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe z Krajowego Rejestru Karnego.
- Wójt Gminy Bedlno może odstąpić od wyłonienie kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wiesław Głuszcz
- Data udostępnienia w BIP: 2020-07-27 12:25:48
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-27 12:31:50
- Liczba odsłon: 2359
- Historia dokumentu: