Zobacz podgałęzie
Bedlno, dnia 27.07.2020 r.
OGŁOSZENIE O NABORZE
Na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282) Wójt Gminy Bedlno
Bedlno 24, 99-311 Bedlno, woj. łódzkie
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Inspektor ds. księgowości budżetowej
Wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy.
- Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe, rozumie się przez to studia wyższe w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. -Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 85 z późn. zm), preferowane kierunki: ekonomiczne, finanse i rachunkowość, bankowość, administracja, ekonomiczne.
- Staż pracy – 3 lata, w tym minimum rok stażu w księgowości.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów.
- Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
- Posiadanie pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych, a także korzystanie z pełni praw publicznych.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
Dodatkowe wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
- Preferowane doświadczenie w pracy na stanowisku w księgowości i rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych, administracji publicznej;
- Znajomość zagadnień: klasyfikacji budżetowej w zakresie księgowości budżetowej, sprawozdawczości budżetowej, zasad inwentaryzacji oraz podatku od towaru i usług (VAT);
- Znajomość podstaw funkcjonowania administracji samorządowej oraz uregulowań prawnych z zakresu Ustaw:
- Ustawa o finansach publicznych;
- Ustawa o rachunkowości;
- Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego;
- Ordynacja podatkowa;
- Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych;
- Ustawy o samorządzie gminnym
- Ustawy o pracownikach samorządowych
- Ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa Prawo zamówień publicznych
- Znajomość ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Znajomość przepisów prawa, niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku pracy.
- Umiejętność biegłej obsługi komputera i urządzeń biurowych.
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa.
- Komunikatywność, sumienność, obowiązkowość i umiejętność pracy w zespole.
- Zaangażowanie, kreatywność i punktualność.
- Dokładność i rzetelność, odpowiedzialność oraz dobra organizacja pracy.
- Wysoka kultura osobista.
- Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracy:
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o rachunkowości, a w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- dokonywanie odpisów amortyzacyjnych środków trwałych będących własnością Urzędu Gminy,
- sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym,
- dekretowanie dokumentów dotyczących przychodów oraz dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych i innych świadczeń majątkowych,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
- udział w opracowaniu zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analizy,
- sprawdzanie raportów kasowych pod względem rachunkowym i kompletności z dokumentami księgowymi,
- Współpraca w zakresie opracowania budżetu, a w szczególności:
- udział w opracowywaniu budżetu Gminy i szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetowych tego budżetu,
- udział w bieżącym realizowaniu budżetu oraz okresowe informowanie organów Gminy o przebiegu jego realizacji,
- udział w dokonywaniu zmian w budżecie zgodnie z przepisami Prawa Budżetowego
- czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej w poszczególnych okresach i oddziaływanie na zapewnienie realizacji między wykonaniem dochodów a wydatków budżetowych,
- udział w opracowywaniu uchwał, wniosków w sprawie zmian w budżecie, wykorzystania nadwyżki i rezerwy budżetowej oraz projektów uchwał powodujących inne skutki finansowe,
- Prowadzenie rachunkowości, księgowości i gospodarki finansowej Urzędu Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz nadzorowanie całokształtu prac w tym zakresie.
- Kompletowanie i dekretowanie dowodów księgowych oraz nadzór nad należytym przechowywaniem dokumentów;
- Sprawdzanie i dekretowanie dowodów księgowych Urzędu Gminy i przygotowywanie ich do zapłaty oraz prowadzenie niezbędnej ewidencji w tym zakresie;
- Prowadzenie niezbędnych ksiąg rachunkowych dla Urzędu Gminy zgodnie z ustawa o rachunkowości;
- Księgowanie zdarzeń gospodarczych;
- Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych jednostkowych sprawozdań Urzędu Gminy;
- Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian funduszy w Urzędzie Gminy;
- Sporządzanie obowiązkowej sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
- Sporządzanie zbiorczych bilansów, rachunku zysków i strat oraz zestawień zmian funduszy podległych jednostek;
- Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań z realizacji dochodów organu finansowego i zbiorczych sprawozdań budżetu gminy (obsługa programu ,,Bestia”);
- Przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w zakresie wykonywanych czynności;
- Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- Przygotowanie danych do opracowania okresowych sprawozdań opisowych i analiz z wykonania wydatków budżetu gminy;
- Bieżąca analiza realizacji planu budżetu gminy;
- Współpraca ze Skarbnikiem Gminy przy przygotowywaniu i sporządzaniu projektów planów budżetowych;
- Kontrolowanie wykonania ustawy o zamówieniach publicznych przy wydatkowaniu środków publicznych;
- Udział w realizowaniu ustawy o finansowaniu gmin, o dochodach, o podatkach i opłacie skarbowej;
- Przestrzeganie obowiązków wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych oraz innych wewnątrz obowiązujących aktów prawnych;
- Załatwianie spraw i prowadzenie postępowań administracyjnych zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Stosowanie przy tworzeniu, ewidencjonowaniu i przechowywaniu oraz ochronie dokumentów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
- Opracowanie prognoz, analiz i sprawozdań dotyczących spraw objętych zakresem czynności;
- Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
- Praca w pełnym wymiarze czasu pracy, umowa na 6 miesięcy z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony.
- Stanowisko pracy usytuowane w budynku Urzędu Gminy w Bedlnie (I piętro) winda - budynek przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazd na parter budynku).
- Praca jednozmianowa w pełnym wymiarze czasu pracy – 1 etat.
- Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
- Podstawowy system czasu pracy od 7.30 do 15.30.
- Przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2020 rok.
- Wymagane dokumenty:
- Curriculum vitae, z przebiegiem nauki i pracy zawodowej.
- List motywacyjny.
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (zgodny z wymogami art.221 Kodeksu pracy - wzór w załączniku).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy i staż pracy.
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji lub umiejętności.
- Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego.
- Oświadczenie dla kandydata ubiegającego się o pracę w Urzędzie Gminy w Bedlnie dotyczące przetwarzania danych osobowych.
- Oświadczenia - wg załącznika.
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w dokumentach składanych w związku z naborem na wolne stanowisko urzędnicze: Inspektor ds. księgowości budżetowej w Urzędzie Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno, dla potrzeb niezbędnych dla realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119/1) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych i ustawą – Kodeks pracy z dnia 26 czerwca 1974 r. (t.j. Dz. U. z 2019 poz. 1040 z późn. zm.) - wzór w załączniku.
- Wszystkie dokumenty należy własnoręcznie podpisać, a kopie dokumentów załączonych do aplikacji potwierdzić za zgodność z oryginałem poprzez zamieszczenim klauzuli: ,,za zgodność z oryginałem” oraz podpis i data.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu czerwcu 2020 r. w Urzędzie Gminy w Bedlnie, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił powyżej 6%.
- Termin do składania dokumentów:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor ds. księgowości budżetowej, w nieprzekraczającym terminie do dnia 11 sierpnia 2020 roku do godz. 12ºº, osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Bedlnie - sekretariat (I piętro) – pokój Nr 14 lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
- Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
- Otwarcie ofert:
- Postępowanie obejmuje analizę wszystkich złożonych dokumentów, oraz rozmowy z kandydatami.
- Otwarcie ofert i przeprowadzenie postępowania dokona komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Bedlno w trybie przewidzianym ustawą o pracownikach samorządowych.
- Otwarcie nastąpi w dniu 12 sierpnia 2020 r. o godz. 11 00.
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną poinformowani indywidualnie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
- Informacja o wyniku naboru umieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
- Sposób postępowania z dokumentami, które wpłyną do Urzędu Gminy Bedlno w trakcie naboru przedstawia się następująco:
- Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy Bedlno po ogłoszonym terminie ich składania nie będą otwierane oraz rozpatrywane i zostaną niezwłocznie protokolarnie zniszczone.
- Dokumenty kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i przystąpili do dalszej części postępowania będą przechowywane przez okres 3-ch miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w naborze.
- Kandydaci biorący udział w naborze będą mogli odebrać dokumenty osobiście, w terminie określonym w pkt 2. Dokumenty kandydatów określone w pkt 2 będą przechowywane w Urzędzie Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno, pokój nr 20, na stanowisku ds. kadr.
- Po upływie terminów określonych w pkt 2 dokumenty będą niezwłocznie protokolarnie niszczone z wyłączeniem załączonych w ofertach oryginałów dokumentów, które podlegają zwrotowi.
- Dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku naboru, dołącza się do jego akt osobowych.
- Dodatkowe informacje:
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (24) 282 -17 - 70, osobą uprawnioną do udzielania informacji jest Sekretarz gminy.
- Złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron.
- Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe z Krajowego Rejestru Karnego.
- Wójt Gminy Bedlno może odstąpić od wyłonienie kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wiesław Głuszcz
- Data udostępnienia w BIP: 2020-07-27 12:42:23
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-07-27 12:51:40
- Liczba odsłon: 1284
- Historia dokumentu: