Zobacz podgałęzie
Bedlno, dnia 05 października 2023 r.
KS. 2110.5.2023.
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY BEDLNO INSPEKTOR DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ
Wymagania niezbędne:
-
Wykształcenie wyższe, rozumie się przez to studia wyższe w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. -Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 742, 1088), preferowane kierunki: ekonomiczne, finanse i rachunkowość, bankowość, administracja, ekonomiczne.
-
Znajomość podstaw funkcjonowania administracji samorządowej oraz uregulowań prawnych z zakresu: Ustawa o samorządzie gminnym; Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego; Ustawa o finansach publicznych; Ustawa o rachunkowości; Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego; Ordynacja podatkowa; Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych; Ustawa o pracownikach samorządowych; Ustawa Prawo zamówień publicznych;
-
Staż pracy – 3 lata, w tym minimum rok stażu w księgowości.
-
Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
-
Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
-
Brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów.
-
Brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;
-
Posiadanie pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych, a także korzystanie z pełni praw publicznych.
-
Nieposzlakowana opinia.
-
Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
Dodatkowe wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
-
Preferowane doświadczenie w pracy na stanowisku w księgowości i rachunkowości w jednostkach sektora finansów publicznych, administracji publicznej;
-
Znajomość zagadnień: klasyfikacji budżetowej w zakresie księgowości budżetowej, sprawozdawczości budżetowej, zasad inwentaryzacji oraz podatku od towaru i usług (VAT);
-
Znajomość podstaw funkcjonowania administracji samorządowej oraz uregulowań prawnych z zakresu Ustaw:
-
Znajomość ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
-
Znajomość przepisów prawa, niezbędnych do wykonywania zadań na stanowisku pracy.
-
Umiejętność biegłej obsługi komputera i urządzeń biurowych.
-
Umiejętność interpretacji przepisów prawa.
-
Komunikatywność, sumienność, obowiązkowość i umiejętność pracy w zespole.
-
Zaangażowanie, kreatywność i punktualność.
-
Dokładność i rzetelność, odpowiedzialność oraz dobra organizacja pracy.
-
Wysoka kultura osobista.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracy:
-
Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o rachunkowości, a w szczególności:
-
prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami,
-
prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami,
-
dokonywanie odpisów amortyzacyjnych środków trwałych,
-
sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalnym, merytorycznym i rachunkowym,
-
dekretowanie dokumentów dotyczących przychodów oraz dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków finansowych i innych świadczeń majątkowych,
-
przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
-
udział w opracowaniu zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analizy,
-
sprawdzanie raportów kasowych pod względem rachunkowym i kompletności z dokumentami księgowymi,
-
Współpraca w zakresie opracowania budżetu, a w szczególności:
-
udział w opracowywaniu budżetu Gminy i szczegółowego podziału dochodów i wydatków budżetowych tego budżetu,
-
udział w bieżącym realizowaniu budżetu oraz okresowe informowanie organów Gminy o przebiegu jego realizacji,
-
udział w dokonywaniu zmian w budżecie zgodnie z przepisami prawa budżetowego
-
czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej w poszczególnych okresach i oddziaływanie na zapewnienie realizacji między wykonaniem dochodów a wydatków budżetowych,
-
udział w opracowywaniu uchwał, wniosków w sprawie zmian w budżecie, wykorzystania nadwyżki i rezerwy budżetowej oraz projektów uchwał powodujących inne skutki finansowe,
-
Prowadzenie rachunkowości, księgowości i gospodarki finansowej Urzędu Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz nadzorowanie całokształtu prac w tym zakresie.
-
Kompletowanie i dekretowanie dowodów księgowych oraz nadzór nad należytym przechowywaniem dokumentów;
-
Sprawdzanie i dekretowanie dowodów księgowych Urzędu Gminy i przygotowywanie ich do zapłaty oraz prowadzenie niezbędnej ewidencji w tym zakresie;
-
Prowadzenie niezbędnych ksiąg rachunkowych dla Urzędu Gminy zgodnie z ustawa o rachunkowości;
-
Księgowanie zdarzeń gospodarczych;
-
Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych jednostkowych sprawozdań Urzędu Gminy;
-
Sporządzanie bilansu, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian funduszy w Urzędzie Gminy;
-
Sporządzanie obowiązkowej sprawozdawczości budżetowej i finansowej;
-
Sporządzanie zbiorczych bilansów, rachunku zysków i strat oraz zestawień zmian funduszy podległych jednostek;
-
Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań z realizacji dochodów organu finansowego i zbiorczych sprawozdań budżetu gminy (obsługa programu ,,Bestia”);
-
Przestrzegania dyscypliny finansów publicznych w zakresie wykonywanych czynności;
-
Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
-
Przygotowanie danych do opracowania okresowych sprawozdań opisowych i analiz z wykonania wydatków budżetu gminy;
-
Bieżąca analiza realizacji planu budżetu gminy;
-
Współpraca ze Skarbnikiem Gminy przy przygotowywaniu i sporządzaniu projektów planów budżetowych;
-
Kontrolowanie wykonania ustawy o zamówieniach publicznych przy wydatkowaniu środków publicznych;
-
Udział w realizowaniu ustawy o finansowaniu gmin, o dochodach, o podatkach i opłacie skarbowej;
-
Przestrzeganie obowiązków wynikających z ustawy o pracownikach samorządowych oraz innych wewnątrz obowiązujących aktów prawnych;
-
Załatwianie spraw i prowadzenie postępowań administracyjnych zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego;
-
Stosowanie przy tworzeniu, ewidencjonowaniu i przechowywaniu oraz ochronie dokumentów rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
-
Opracowanie prognoz, analiz i sprawozdań dotyczących spraw objętych zakresem czynności;
-
Ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie;
-
Pobieranie opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej oraz opłaty administracyjnej w wysokości ustalonej przez Radę Gminy Bedlno;
-
Wykonywanie na polecenie Wójta, Sekretarza Gminy i Skarbnika Gminy innych zadań w sprawach nie objętych zakresem.
Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
Praca w pełnym wymiarze czasu pracy, umowa na 6 miesięcy z możliwością zatrudnienia na czas nieokreślony;
-
Stanowisko pracy usytuowane w budynku Urzędu Gminy w Bedlnie (I piętro) winda - budynek przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazd na parter budynku);
-
Praca jednozmianowa w pełnym wymiarze czasu pracy – 1 etat;
-
Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie oraz związana z obsługą innych urządzeń biurowych;
-
Podstawowy system czasu pracy od 7.30 do 15.30;
-
Wynagrodzenie ustalone na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1960 i Dz. U. z 2023 r., poz. 1102) oraz Zarządzenia w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Gminy Bedlno oraz na podstawie innych przepisów regulujących wynagrodzenie pracowników samorządowych;
-
Przewidywany termin zatrudnienia: październik 2023 rok;
-
Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu wrześniu 2023 r. w Urzędzie Gminy Bedlno wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi powyżej 6%.
Wymagane dokumenty:
-
Życiorys (CV), z przebiegiem nauki i pracy zawodowej;
-
List motywacyjny;
-
Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączniku).
-
Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
-
Kserokopie świadectw pracy, innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy i staż pracy lub zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu;
-
Kopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji lub umiejętności;
-
Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie, że kandydatowi nie są znane okoliczności mogące mieć wpływ na jego nieposzlakowaną opinię (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie kandydata, że nie toczy się wobec niego postępowanie karne (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie kandydata, że nie był skazany/a prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie kandydata, że nie miał orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie kandydata, że w przypadku wyboru jego oferty zobowiązuje się nie pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków w wymiarze 1 etatu (wzór w załączniku);
-
Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego);
-
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w naborze na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor ds. księgowości budżetowej (wzór w załączniku);
-
Oświadczenie dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie na stanowisko Inspektora ds. księgowości budżetowej dotyczące przetwarzania danych osobowych (wzór w załączniku);
-
Wszystkie dokumenty należy własnoręcznie podpisać, a kopie dokumentów załączonych do aplikacji potwierdzić za zgodność z oryginałem poprzez zamieszczeniem klauzuli: ,,za zgodność z oryginałem” oraz podpis i data;
-
Dokumenty aplikacyjne: życiorys (CV) oraz list motywacyjny, powinny być opatrzone klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”;
-
Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe z Krajowego Rejestru Karnego.
Termin do składania dokumentów:
-
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze Inspektor ds. księgowości budżetowej, w nieprzekraczającym terminie do dnia 20 października 2023 r. roku do godz. 15.00, osobiście w siedzibie Urzędu Gminy w Bedlnie - sekretariat (I piętro) – pokój Nr 14 lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
-
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 24 282 19 22 – osobą uprawnioną do udzielania informacji jest Skarbnik Gminy Bedlno.
-
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Otwarcie ofert:
-
Postępowanie obejmuje analizę wszystkich złożonych dokumentów oraz rozmowy z kandydatami.
-
Otwarcie ofert i przeprowadzenie postępowania dokona komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Bedlno w trybie przewidzianym ustawą o pracownikach samorządowych.
-
Otwarcie nastąpi w dniu 23 października 2023 r. o godz. 09:00.
-
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną poinformowani indywidualnie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
-
Informacja o wyniku naboru umieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
-
Wójt Gminy Bedlno może odstąpić od wyłonienia kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania;
-
Z regulaminem naboru można zapoznać się w Urzędzie Gminy Bedlno, Bedlno 24, 99-311 Bedlno oraz na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: https://ugbedlno.bip.org.pl/pliki/ugbedlno/regulamin_naboru_na_wolne_stanowiska_urzednicze.pdf
Sposób postępowania z dokumentami, które wpłyną do Urzędu Gminy Bedlno w trakcie naboru przedstawia się następująco:
-
Dokumenty, które wpłyną do Urzędu Gminy Bedlno po ogłoszonym terminie ich składania nie będą otwierane oraz rozpatrywane i zostaną niezwłocznie protokolarnie zniszczone.
-
Dokumenty kandydatów, którzy spełnili wymogi formalne i przystąpili do dalszej części postępowania będą przechowywane przez okres 3-ch miesięcy od dnia zatrudnienia kandydata wyłonionego w naborze.
-
Kandydaci biorący udział w naborze będą mogli odebrać dokumenty osobiście, w terminie określonym w pkt 2. Dokumenty kandydatów określone w pkt 2 będą przechowywane w Urzędzie Gminy w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno, pokój nr 20, na stanowisku ds. kadr.
-
Po upływie terminów określonych w pkt 2 dokumenty będą niezwłocznie protokolarnie niszczone z wyłączeniem załączonych w ofertach oryginałów dokumentów, które podlegają zwrotowi.
-
Dokumenty aplikacyjne kandydata zatrudnionego w wyniku naboru, dołącza się do jego akt osobowych.
Wójt Gminy Bedlno
Józef Ignaczewski
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wiesław Głuszcz
- Data udostępnienia w BIP: 2023-10-05 20:46:42
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-10-05 20:59:25
- Liczba odsłon: 560
- Historia dokumentu: