Zobacz podgałęzie
Bedlno, dnia 19 lipca 2022 r.
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH GMINY BEDLNO
Główny księgowy.
Kierownik Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno
Bedlno 24, 99-311 Bedlno
Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Główny księgowy
Wymagania niezbędne:
- Znajomość podstaw funkcjonowania administracji samorządowej oraz uregulowań prawnych z zakresu: Ustawa Ordynacja podatkowa; Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych; Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych; Ustawa Prawo Oświatowe; Ustawa o opłacie skarbowej; Ustawa o finansach publicznych; Ustawa o rachunkowości; Ustawa o samorządzie gminnym; Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego; Ustawa o postępowaniu w sprawach pomocy publicznej; Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych;
Ustawa o ochronie danych osobowych; Rozporządzenie w sprawie sprawozdawczości budżetowej. Znajomość przepisów VAT w sferze jednostek samorządu terytorialnego;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Posiadanie pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych, a także korzystanie z pełni praw publicznych;
- Posiadanie znajomości języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
- Posiadanie kwalifikacji zawodowych wymaganych do wykonywania pracy na stanowisku księgowego i spełnianie minimum jednego z poniższych warunków:
- ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,
- ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
- wpisania do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
- posiadania certyfikatu księgowego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych na podstawie odrębnych przepisów.
- Nieposzlakowana opinia.
Dodatkowe wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
- Doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach samorządu terytorialnego;
- Umiejętność biegłej obsługi komputera i urządzeń biurowych;
- Znajomość obsługi komputera w zakresie obsługi programów do prowadzenia księgowości oraz pakietu Microsoft Office EXCEL
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie zajmowanego stanowiska;
- Znajomość zagadnień klasyfikacji budżetowej i sprawozdawczości budżetowej w zakresie księgowości budżetowej;
- Umiejętność interpretacji przepisów prawa;
- Komunikatywność, sumienność, obowiązkowość i umiejętność pracy w zespole;
- Zaangażowanie, kreatywność i punktualność;
- Dokładność i rzetelność, odpowiedzialność oraz dobra organizacja pracy;
- Wysoka kultura osobista.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracy:
- Nadzorowanie całokształtu prac w zakresie rachunkowości.
- Opracowywanie przepisów wewnętrznych, w sprawach finansowych, wydawanych przez kierownika jednostki, dyrektorów i kierownika jednostek obsługiwanych;
- Prowadzenie rachunkowości oraz gospodarki finansowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, jednostek obsługiwanych oraz Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno;
- Prowadzenie nadzoru nad prawidłowością naliczania zaliczek podatkowych, składek, potrąceń oraz terminowości ich przekazywania;
- Dysponowanie środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu;
- Kontrola dokumentów finansowych w celu zapewnienia właściwego przebiegu operacji gospodarczych, sporządzanie kalkulacji wynikowych kosztów wykonywanych zadań i sprawozdawczości finansowej;
- Nadzór nad terminową ewidencją księgową i finansową operacji gospodarczych na kontach jednostek obsługiwanych;
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych, zestawień, analiz finansowych;
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy;
- Przeprowadzanie bieżącej analizy z zakresu wykonania planu dochodów i wydatków;
- Współpraca z dyrektorami i kierownikami jednostek obsługiwanych, w zakresie przygotowywania planów oraz zmian w planie dochodów i wydatków budżetowych;
- Nadzór nad sporządzaniem poleceń przelewu na rzecz kontrahentów, przekazywanie dochodów do organu prowadzącego;
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych na kontach syntetycznych i uzgadnianie z kontami analitycznymi prowadzonymi w jednostkach organizacyjnych gminy i instytucjach kultury;
- Nadzór nad prowadzeniem kasy CUW;
- Przygotowanie projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, pism i innych dokumentów z zakresu swoich zadań;
- Wykonywanie kontroli wewnętrznej;
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Współpraca w zakresie realizacji powierzonych zadań oraz zadań zleconych przez kierownika CUW;
- Budowanie pozytywnego wizerunku jednostki i doskonalenie standardów;
- Przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów bhp i ppoż.;
- Właściwe realizowanie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych, przy opracowywaniu informacji publicznej ścisłe przestrzeganie przepisów ustawy i stosowanie się do zawartych w niej uregulowań;
- Przestrzeganie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 02 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych oraz regulaminu pracy i innych wewnętrznych aktów normatywnych obowiązujących w zakładzie pracy;
- Przestrzeganie obowiązujących przepisów ustawy o zamówieniach publicznych pod potrzeby stanowiska pracy, łącznie z przygotowywaniem projektów stosownych umów;
- Przestrzeganie i stosowanie zapisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Przestrzeganie Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej i innych przepisów prawa;
- Dbałość o wykonywanie zadań publicznych oraz o środki publiczne, z uwzględnieniem interesu publicznego oraz indywidualnych interesów obywateli;
- Wykonywanie zadań sumiennie sprawnie i bezstronnie;
- Dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej;
- Zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim;
- Opracowanie prognoz, analiz i sprawozdań dotyczących spraw objętych zakresem czynności.
Informacje o warunkach pracy:
- Miejsce pracy: Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno, Bedlno 24, 99-311 Bedlno;
budynek wyposażonyw podjazd i windę;
- Wymiar czasu pracy: 1 etat;
- Praca administracyjno-biurowa w pozycji siedzącej z przewagą wysiłku umysłowego;
- Praca przy monitorze ekranowym oraz związana z obsługą innych urządzeń biurowych;
- Wynagrodzenie: ustalone na podstawie Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Zarządzenia w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników zatrudnionych w Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno oraz na podstawie innych przepisów regulujących wynagrodzenie pracowników samorządowych;
- Przewidywany termin zatrudnienia: sierpień 2022 rok;
- Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych, obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu grudniu 2021 r. w Urzędzie Gminy Bedlno, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,wynosił powyżej 6%.
Wymagane dokumenty:
- Życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu nauki i pracy zawodowej, zawierający w szczególności informacje o stażu pracy;
- List motywacyjny;
- Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór w załączniku);
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających przebieg pracy i staż pracy lub aktualne zaświadczenie o zatrudnieniu;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe lub umiejętności.
- Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych - wzór w załączniku;
- Oświadczenie kandydata, że nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne - wzór w załączniku;
- Oświadczenie że kandydatowi nie są znane okoliczności mogące mieć wpływ na jego nieposzlakowaną opinię - wzór w załączniku;
- Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub obywatelstwa kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - wzór w załączniku;
- Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe - wzór w załączniku;
- Oświadczenie kandydata, o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze- wzór w załączniku;
- Kopia dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego (dot. osób nieposiadających obywatelstwa polskiego);
- Klauzula informacyjna dotyczącą przetwarzania danych osobowych w naborze na wolne stanowisko urzędnicze Główny Księgowy - wzór w załączniku;
- Oświadczenie dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie na stanowisku Główny księgowy dotyczące przetwarzania danych osobowych - wzór w załączniku;
- Wszystkie dokumenty należy własnoręcznie podpisać, a kopie dokumentów załączonych do aplikacji potwierdzić za zgodność z oryginałem poprzez zamieszczenie klauzuli: ,,potwierdzam zgodność odpisu/kopii z oryginałem” oraz podpis i data;
- Dokumenty aplikacyjne: Życiorys (CV), list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą ,,Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji”;
- Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę, oryginał ważnego zaświadczenia zawierającego informację o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe z Krajowego Rejestru Karnego.
Miejsce i termin składania dokumentów aplikacyjnych:
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Urzędu Gminy Bedlno - sekretariat (I piętro) – pokój Nr 25 lub pocztą na adres: Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno, Bedlno 24, 99-311 Bedlno, w terminie od dnia ogłoszenia informacji o naborze do dnia 1 sierpnia 2022 r. do godziny 1530;
- Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Główny Księgowy Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno ”;
- Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (24) 282 -12 - 52, osobą uprawnioną do udzielania informacji jest Kierownik Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno;
- Aplikacje, które wpłyną do Centrum Usług Wspólnych po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 2 sierpnia 2022 r. o godz. 9 00;
- Otwarcie ofert i przeprowadzenie postępowania dokona komisja rekrutacyjna powołana przez Kierownika Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno w trybie przewidzianym ustawą o pracownikach samorządowych;
- Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną poinformowani indywidualnie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
- Informacja o wyniku naboru umieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz wywieszona na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Gminy Bedlno, Bedlno 24, 99-311 Bedlno;
- Kierownik Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno może odstąpić od wyłonienie kandydata na wolne stanowisko pracy na każdym etapie postępowania;
- Z Regulaminem naboru można się zapoznać się w Centrum Usług Wspólnych Gminy Bedlno, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
Kierownik CUW Gminy Bedlno
Dorota Stelmaszczyk
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Wiesław Głuszcz
- Data udostępnienia w BIP: 2022-07-20 09:58:18
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2022-07-20 10:05:29
- Liczba odsłon: 807
- Historia dokumentu: