Bedlno:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
zamieszkałych z terenu Gminy Bedlno
Numer ogłoszenia: 174387 - 2015; data zamieszczenia: 27.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy:
V
|
zamówienia
publicznego
|
|
zawarcia
umowy ramowej
|
|
ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
|
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA
I ADRES: Gmina
Bedlno , Bedlno 24, 99-311 Bedlno, woj. łódzkie, tel. 24 2821420, 2821770,
2821771, faks 24 282 17 50.
- Adres strony internetowej
zamawiającego:
http://www.ugbedlno.bip.org.pl/
- Adres strony internetowej, pod
którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
http://www.ugbedlno.bip.org.pl/
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od
właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Bedlno.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: a) Zakres przedmiotu zamówienia
obejmuje w całym okresie realizacji zamówienia odbiór i zagospodarowanie: -
tworzyw sztucznych, metali, opakowań wielomateriałowych, papieru, tektury, -
szkła, - pozostałych zmieszanych odpadów komunalnych, - przeterminowanych leków
i chemikalii, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i
elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon,
odpadów budowlanych i rozbiórkowych. b) Realizując zagospodarowanie odebranych
odpadów komunalnych, o których mowa w ppkt. 2), podmiot odbierający odpady
zobowiązany jest do przekazania: - odebranych zmieszanych odpadów komunalnych
oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do
składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych lub
do instalacji przewidzianych do zastępczej obsługi regionu, w przypadku gdy ta
instalacja uległa awarii lub nie mogła przyjmować odpadów z innych przyczyn,
zgodnie z uchwałą nr XXVI/482/12 Sejmiku Województwa Łódzkiego z dnia 21
czerwca 2012, w sprawie wykonania Planu gospodarki odpadami województwa
łódzkiego 2012 r. (Dz. U. Woj. Łódz. z 2012r. poz. 2366 ze zm.); - selektywnie
zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania,
zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, określoną w obowiązujących
przepisach prawa, w szczególności w ustawie o odpadach z dnia 14 grudnia 2012
r., art. 17, z zastrzeżeniem, że jeżeli przed przekazaniem odebranych
selektywnie odpadów do instalacji odzysku i unieszkodliwiania zostały one
skierowane przez podmiot odbierający odpady do przesortowania, to powstałe
pozostałości z sortowania - przeznaczone do składowania, muszą zostać
przekazane do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych lub
instalacji zastępczych, o których mowa w lit. a). c) Zakres przedmiotu
zamówienia obejmuje transport odebranych odpadów do instalacji odzysku i
unieszkodliwiania odpadów lub regionalnej instalacji przetwarzania odpadów
komunalnych bądź instalacji zastępczych. d) Wykonawca w ramach realizacji
zamówienia wyposaża nieruchomości zamieszkałe w pojemniki do gromadzenia
odpadów komunalnych zmieszanych oraz worki lub pojemniki do zbiórki
selektywnej, które muszą odpowiadać wymogom określonym w Regulaminie utrzymania
czystości i porządku na terenie Gminy Bedlno, zwanym dalej Regulaminem oraz
zapewnia utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i
technicznym. Pojemniki powinny być dostosowane do mechanicznego odbierania
odpadów. Worki na odpady (o minimalnej pojemności 60l) powinny być wykonane z
materiału o wytrzymałości odpowiedniej do ich pojemności z ilustrowanym lub
słownym oznaczeniem właściwych segregowanych odpadów do nich trafiających, przy
czym worki na odpady: tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe,
papier, tektura (razem) tzw. frakcja sucha - powinny być koloru żółtego
natomiast worki na szkło - powinny być koloru zielonego. Ilość i pojemność
pojemników/worków powinna być dostosowana do ilości osób z nich korzystających,
przy czym na jednego mieszkańca powinno przypadać co najmniej : 20 l pojemności
pojemników na pozostałe zmieszane odpady komunalne i resztki z sortowania, 20 l
pojemności pojemników lub worków na tzw. frakcję suchą i 15 l pojemności
pojemników lub worków na szkło. Ilość pojemników będzie odpowiadała
zapotrzebowaniu przedstawionemu Wykonawcy przez Zamawiającego. Zapotrzebowanie
na worki Wykonawca uzgodni z właścicielami nieruchomości przy uwzględnieniu
wymaganych minimalnych pojemności. e) Wykonawca w ramach realizacji zamówienia
zapewni pojemniki/kontenery do zbierania: przeterminowanych leków i chemikalii,
zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, odpadów budowlanych i
rozbiórkowych. f) W związku z realizacją zamówienia Wykonawca ponosi całkowitą
odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odpadami. Szczegółowy opis
przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 8 do SIWZ..
II.1.5)
V
|
przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających:
|
- Określenie przedmiotu oraz
wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający informuje, że
przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie
zamówienia z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50 % wartości
zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust.1 pkt. 6
ustawy Prawo zamówień publicznych.
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.50.00.00-2,
90.60.00.00-3, 90.51.12.00-4, 90.51.13.00-5, 90.51.20.00-9, 90.53.30.00-2.
II.1.7) Czy
dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy
dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS
TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
Informacja
na temat wadium: Oferta
winna być zabezpieczona wadium w wysokości 6.000,00 zł. słownie: sześć tysięcy
złotych
III.2)
ZALICZKI
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa
nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W ramach tego warunku
wykonawca zobowiązany jest do: -złożenia oświadczenia, że wykonawca
spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg
załącznika nr 2, -posiadania wpisu do rejestru działalności regulowanej,
zgodnie z art. 9c ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
-aktualne zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14
grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) lub wpis do
rejestru prowadzonego przez właściwego marszałka województwa, o którym
mowa w art. 49 ust. 1 w/w ustawy
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W ramach tego warunku
wykonawca zobowiązany jest do: -złożenia oświadczenia, że wykonawca
spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 wskazanej ustawy - wg
załącznika nr 2, -wykazania, że w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy w tym okresie wykonał lub wykonuje minimum jedną usługę
polegającą na odbiorze odpadów komunalnych i prowadzeniu selektywnej
zbiórki odpadów z nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy o
wartości minimum 200.000,00 zł brutto
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W ramach tego warunku
wykonawca zobowiązany jest do wykazania, iż dysponuje: -co najmniej 2
samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów
komunalnych; -co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbioru selektywnie
zebranych odpadów komunalnych; -co najmniej 1 pojazdem do odbierania
odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej; -Wykonawca musi dysponować
bazą magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Bedlno lub w
odległości nie większej niż 60 km od granic tej gminy.
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W ramach tego warunku
wykonawca zobowiązany jest do: -złożenia oświadczenia, że wykonawca
spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp- wg załącznika nr 2
do SIWZ
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i
finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W ramach tego warunku
wykonawca zobowiązany jest do: -złożenia oświadczenia, że wykonawca
spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - wg załącznika nr
2 do SIWZ; -wykazania, iż jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na
kwotę nie mniejszą niż 300.000 PLN
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W
CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności
koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz
wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały
wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane
należycie;
- wykaz
narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją
o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów
przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie
dysponował wykonawca:
- opłaconą
polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny
podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W
zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie
o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o
działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do
rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne
zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że
wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
- aktualne
zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy
Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną
informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24
ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca
powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu
na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie
wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli
wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- nie
zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i
zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania
decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie
orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista
podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z
dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo
informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
-wpis do
rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Bedlno w
zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; -
aktualne zezwolenie na transport odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia
2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21 ze zm.) lub wpis do rejestru
prowadzonego przez właściwego marszałka województwa, o którym mowa w art. 49
ust. 1 w/w ustawy;
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB
UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb
udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 97
- 2 - Czas na realizcję
zgłoszonej reklamacji - 3
IV.2.2)
|
przeprowadzona
będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona:
|
IV.3) ZMIANA
UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający
zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje
możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty
w zakresie: 1. Inne zmiany prawa powszechnie obowiązującego oraz zmiany prawa
miejscowego wpływające na zasady odbierania i zagospodarowania odpadów. 2.
Wprowadzenia zmian w stosunku do opisu przedmiotu umowy (zał. nr 1) w zakresie
wykonania prac w sytuacji konieczności usprawnienia procesu realizacji
przedmiotu umowy. 3. W przypadku zaistnienia sytuacji opisanych w pkt. od 1 do
2 Zamawiający dopuszcza możliwość ewentualnego zmniejszenia lub zwiększenia
wynagrodzenia o kwotę nie większą niż udokumentowany wzrost / zmniejszenie
kosztów świadczenia usługi. 4. W przypadku zmian prawnych i organizacyjnych
Wykonawcy. 5. Zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku zmiany: -stawki podatku
od towarów i usług, -wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na
podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym
wynagrodzeniu za pracę, -zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub
ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty
wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://www.ugbedlno.bip.org.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Bedlno, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.12.2015 godzina 08:00, miejsce:
w Urzędzie Gminy Bedlno, Bedlno 24, 99-311 Bedlno, sekretariat.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie