Zobacz podgałęzie
REFERAT FINANSOWY
kompetencje referatu:
1. przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta
2. udzielanie pomocy Wójtowi w wykonaniu budżetu Gminy,
3. zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej urzędu,
4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy.
5. przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
6. sprawowanie nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7. prowadzenie ksiąg rachunkowych – księgowości budżetowej, księgowości syntetycznej i analitycznej, wykonywaniu planów finansowych,
8. rozliczanie inwentaryzacji,
9. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalenie wyniku finansowego,
10. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
11. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
12. prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
13. gromadzenie i przechowywanie deklaracji podatkowych i wykazów od nieruchomości składanych organowi Gminy,
14. przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
15. wystawianie upomnień, tytułów wykonawczych oraz prowadzenie ich ewidencji i aktualizacja,
16. przedkładanie Wójtowi projektów decyzji w sprawie podatków od spadków i darowizn,
17. przygotowywanie danych do projektów akt ów prawnych dotyczących podatków i opłat lokalnych,
18. przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
19. sporządzanie list płac pracowników,
20. prowadzenie obsługi księgowej OSP.
SKARBNIK GMINY – ELŻBIETA CZAJKA
Kompetencje skarbnika:
1. nadzoruje sprawy finansowe Gminy oraz kieruje pracą Referatu Finansowego
2. przekazuje pracownikom wytyczne do opracowania nie zbędnych informacji związanych z projektem planu budżetowego,
3. przygotowuje projekt budżetu i budżet Gminy,
4. dokonuje analiz budżetu i na bieżąco informuje Wójta o jego realizacji,
5. dokonuje kontroli finansowej i w tym celu przygotowuje i organizuje obieg dokumentów finansowych
6. sporządza sprawozdania finansowe: kwartalne, półroczne i roczne
7. realizuje ustawy:
- o finansowaniu gmin,
- o dochodach, podatkach i opłacie skarbowej,
8. realizuje budżet Gminy,
9. realizuje zadania i obowiązki wynikające z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 02 maja 1991 roku w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów, jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych,
10. zapewnia ochronę mienia komunalnego ( inwentaryzacje ) ,
11. kontroluje wykonanie ustawy o zamówieniach publicznych przy wydatkowaniu środków publicznych,
12. opracowuje zakresy czynności dla pracowników Referatu Finansowego,
13. stara się pozyskiwać środki finansowe z zewnątrz do budżetu Gminy
STANOWISKO PRACY DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ
– MARZANNA WALCZAK
STANOWISKO PRACY DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ I PŁAC
- JOANNA KUNICKA
STANOWISKO PRACY DS. KSIĘGOWOŚCI BUDŻETOWEJ
- ŁUCJA MYSZKOWSKA
STANOWISKO PRACY DS. WYMIARU ZOBOWIĄZAŃ PIENIĘŻNYCH
- ELŻBIETA GRZELAK
STANOWISKO PRACY DS. WINDYKACJI NALEŻNOŚCI
- ANNA FLORCZAK
STANOWISKO PRACY DS. DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ I KASY – AGNIESZKA NOWICKA - WĘŻYŃSKA;
POMOC ADMINISTRACYJNA W REFERACIE FINANSOWYM
- EMILIA WŁODARCZYK
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kołodziejczyk Zenona
- Data udostępnienia w BIP: 2003-07-30 16:39:47
- Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2023-02-01 09:42:16
- Liczba odsłon: 5041
- Historia dokumentu: