UWAGA PRZEDSIĘBIORCY!!!


Przedsiębiorcy, którzy figurują w Ewidencji Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Wójta Gminy Bedlno, których wpis dokonany został przed dniem 1 stycznia 2008 r. i nie został po tym czasie zmieniony - proszeni są o zaktualizowanie swoich wpisów w ewidencji zgodnie z obowiązującą Polską Klasyfikacją Działalności tj. (PKD 2007). Zgodnie z art. 7d ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.) przedsiębiorca jest obowiązany zgłaszać organowi ewidencyjnemu zmiany stanu faktycznego i prawnego odnoszące się do przedsiębiorcy i wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, w zakresie danych zawartych w zgłoszeniu, o którym mowa w art. 7b ust. 2, powstałe po dniu dokonania wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia powstania tych zmian, a także informację o zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej. Aktualność tychże wpisów wymagana jest ze względu na zmianę przepisów w tym zakresie, bowiem od 1 lipca 2011 r. weszły w życie przepisy dotyczące tzw. „zerowego okienka” tj. regulujące funkcjonowanie Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Będzie to jedna ogólnopolska centralna ewidencja z rozbudowaną funkcją informacyjną, funkcjonującą jedynie wirtualnie. Przedsiębiorca nie będzie składać żadnych dokumentów, wypełni jedynie odpowiedni formularz na stronie internetowej. Przyszły przedsiębiorca będzie samodzielnie rejestrować się na platformie informatycznej za pomocą formularza elektronicznego opublikowanego na stronie internetowej CEIDG (rejestracja on-line). Opisany sposób „samorejestracji” będzie podstawowym trybem zakładania „firmy” przez przedsiębiorcę. Przewiduje się, że w perspektywie 5 lat od uruchomienia platformy informatycznej nastąpi w ogóle rezygnacja ze składania wniosków w formie papierowej. Ale ustawa dopuszcza także sposób rejestracji bardziej tradycyjny tj. za pomocą wniosków papierowych. Obsługę ewidencji działalności gospodarczej dla takich procedur będzie prowadziła gmina, do której przyszły przedsiębiorca złoży stosowny (papierowy) zintegrowany wniosek o wpis do ewidencji. Pracownik gminy zweryfikuje poprawność wniosku i danych w nim zawartych oraz wprowadzi dane z wniosku do platformy informatycznej. Po dokonaniu weryfikacji danych system wygeneruje potwierdzenie, które zostanie przekazane w formie papierowej wnioskodawcy. Organy ewidencyjne obowiązane są do przeniesienia danych przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą, oraz przedsiębiorców, którzy zawiesili wykonywanie działalności gospodarczej, zawartych w dotychczasowej ewidencji do systemu teleinformatycznego CEIDG w terminie do 31.12.2011 r. Aby ta czynność została skutecznie wykonana, wszystkie zawarte w niej wpisy muszą być zaktualizowane. Dlatego w najbliższym czasie w stosunku do przedsiębiorców, którzy mają nieaktualne wpisy w ewidencji działalności gospodarczej zostaną wszczęte z urzędu postępowania administracyjne wyjaśniające te kwestie.


                                                                                              WÓJT GMINY BEDLNO

                                                                                                    Krzysztof Kołach

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Wiesław Głuszcz
  • Data udostępnienia w BIP: 2011-07-08 08:25:24
  • Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2011-07-08 08:25:24
  • Liczba odsłon: 3834
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 4013213]

przewiń do góry