SAMODZIELNE STANOWISKO PRACY ds. OBYWATELSKICH I USC

- MAGDALENA KACPERSKA

tel. 282-17- 86

kompetencje:

  1. prowadzenie teczek osobowo- dowodowych aktualnych dokumentów tożsamości,
  2. prowadzenie teczek osobowo- dowodowych zmarłych posiadaczy dokumentów,
  3. prowadzenie rejestru wydanych dowodów osobistych,
  4. prowadzenie rejestru wysłanych i żądanych kopert dowodowych,
  5. obsługa programu ,,System obsługi obywateli” polegająca na :
    • przyjęciu dokumentów o wydaniu dowodu,
    • wprowadzeniu danych z wniosku do systemu, wydrukowany na formularzu oraz jego skanowanie i przekazywanie do Centrum Personalizacji,
    • przyjmowanie wyprodukowanych dowodów , wydanie ich i unieważnianie nieaktualnych dokumentów,

  6. prowadzenie rejestru przyjmowanych zgłoszeń o utracie dowodu i wydaniu zaświadczeń,

7. prowadzenie ewidencji ludności, w tym:

  • realizacja wykonywania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców,
  • przyjmowanie zgłoszeń pobytowych cudzoziemców,
  • prowadzenie postępowania i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
  • współpraca z Wojewódzką Bazą Danych w zakresie elektronicznego systemu ewidencjonowania ludności,
  • prowadzenie kartotek osobowych mieszkańców aktualnych i byłych,
  • rejestracja urodzin , małżeństw oraz zgonów , innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób oraz wydanych dowodów osobistych,

8. prowadzenie rejestru wyborców ,

9. sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,

10. sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,

11.wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w oparciu o przepisy Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego oraz prowadzenie stosownych rejestrów,

12. prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych,

13. przyjmowanie oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

14. wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o prawo zgodnie z przepisami ustawy o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,

15. przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania

16. prowadzenie kancelarii tajnej,

17. wykonywanie zadań wynikających z nadzoru nad ochroną tajemnicy służbowej w urzędzie i jednostkach organizacyjnych,

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kołodziejczyk Zenona
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-07-30 16:41:13
  • Informacja zaktualizowana przez: Wiesław Głuszcz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2014-05-06 11:42:21
  • Liczba odsłon: 1241
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 1559603]

przewiń do góry